Kameralny Zespół Wokalny "Il Canto" to grupa pięciu (lub sześciu) śpiewaków- solistów, wykonująca muzykę wokalną różnych epok. Repertuar Zespołu jest bardzo bogaty: od chorału gregoriańskiego przez wielkie formy wokalne i wokalno - instrumentalne epoki baroku do muzyki współczesnej i popularnej muzyki XX-go wieku. Il Canto z powodzeniem zastępuje kilkudziesięcioosobowy chór, a w ciągu 20 lat stworzył niepowtarzalny styl i brzmienie. Swoje umiejętności kształcił m. in. na kursach mistrzowskich, prowadzonych przez słynną angielską grupę "The King's Singers". Potwierdzeniem wysokiego poziomu "Il Canto" są liczne nagrody na międzynarodowych konkursach chóralnych w Finlandii i we Włoszech, w tym Grand Prix w Gorizii. Za płytę Psalmów M. Gomółki, wraz z "Ars Nova", otrzymał nagrodę "Fryderyk '96". Nominację do tej nagrody otrzymała też płyta "Msze staropolskie". Poza tym "Il Canto" nagrał jeszcze sześć płyt CD, w tym płytę kolędową, uchodząca dziś za klasykę gatunku oraz płytę rozrywkową. Dokonał też licznych nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia, występował w wielu programach telewizyjnych jak np.w inscenizacji komedii madrygałowej "La pazzia senile" A. Banchieri'ego, w programach edukacyjnych W. Malickiego i "Sekretach Polihymnii" J.Waldorffa. Z dużym powodzeniem występuje na koncertach i festiwalach w kraju i za granicą m. in. Schleswig - Holstein Musik Festival, Wratislavia Cantans, Dni Muzyki Polskiej w Lincoln Center w Nowym Jorku, Festiwalach Muzyki Dawnej: w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy, Starym Sączu, Żywcu, Radomiu, Elblagu. Wielkie uznanie publiczności i krytyki zyskał Zespół na koncertach w Waszyngtonie w styczniu 2002 roku.


O "Il Canto" mówili:

" ... to najlepszy polski zespół wokalny w składzie mieszanym" (Redakcja Muzyki Dawnej PR)

" Zespół "Il Canto" podniósł poziom i rangę naszego konkursu" ( Kierownictwo Konkursu Chóralnego w Gorizii)

... i pisali:

" ... nie tylko popis wirtuozerii wokalnej, ale także pokaz poprawności stylu, prezentacja dobrego smaku, dowód doskonałej znajomości muzyki dawnej i absolutnej perfekcji interpretatorskiej." ( Nowy Świat- Warszawa)

" ... Il Canto brzmi jak doskonale zestrojony kwintet smyczkowy." (Gazeta Lubuska - Zielona Góra)

"[...] imponowało nie tylko indywidualne mistrzostwo muzyków, ale przede wszystkim jednolita barwa głosów. Intonacja i precyzja były niezawodne, dykcja doskonała, zrozumienie stylu wzorowe, opanowanie dynamiki znakomite." "[...] dwa koncerty "IL CANTO" utwierdziły w przekonaniu, że nagrody zdobyte na międzynarodowych festiwalach były w pełni zasłużone, a uznanie krytyków europejskich więcej niż uzasadnione". ( Przegląd Polski- Nowy Jork)

"Zespół 6-ciu śpiewaków zaprezentował doskonałość w wykonywaniu muzyki dawnej, które cechuje prostota, czystość i podniosłość. Grupa ta osiągnęła jednolitość brzmienia tak przekonującą, że wydawało się, jakby to jedna osoba śpiewała sześcioma głosami, a raczej sześć osób śpiewało jednym głosem. Głosy stapiały się ze sobą tak, że trudno było rozróżnić, kto śpiewa jaką partię." ( Performing Arts. Washington Post. 14.01.2002)